04.09.2008 Ірина Яковець
Особисто я глибоко переконана, що у разі прийняття зміни до Кримінального та Кримінально-виконавчого кодексів України, що передбачають покладання певних обов'язків на особу, звільнену від відбування покарання з випробуванням, зокрема, проходження програми корекції соціальної поведінки, бажаних змін не відбудеться, ми отримаємо лише додаткове витрачання державних коштів та «підігнану» статистику про покращення ситуації.
27.08.2008 Олександр Букалов
Анализ создания и деятельности уголовно-исполнительной системы Украины как самостоятельной структуры: история, мифы, достижения и потери. Анализ подготовлен по заказу Центра исследования правовой политики (Казахстан).
19.08.2008 Ірина Яковець
ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК на проект Концепції Цільової програми реформування Державної кримінально-виконавчої служби України на 2008-2017 роки. Проект Концепції не відповідає вимогам, що висуваються до такого роду документів, розроблений під власні потреби Державного департаменту України з питань виконання покарань, не відображає реального стану ДКВС, аналізу прорахунків та проблем, не визначає чіткі заходи, спрямовані на поліпшення стану справ, з огляду на що не може подаватися на затвердження, а потребує ґрунтовного доопрацювання.
01.07.2008 П. Кравчук
Можливість досягнення суспільно-прийнятної поведінки засуджених розбивається об парадоксальність визначених у законодавстві засобів виправлення і ресоціалізації, жоден з яких не вступає у пряме протиріччя із бригадно-загонною системою тримання («локальним сумісним проживанням»), а, отже, уможливлює подальше існування системи соціально-групового утиску засуджених. Наразі треба визначити, чи дійсно вітчизняна пенітенціарна доктрина, що має тлумачити основні положення законодавства у цій сфері, спиратиметься на змістовне просоціальне моделювання поведінки засуджених, або вона залишиться на півкроку від північноамериканської моделі «динамічної безпеки».
08.06.2008 Ірина Яковець
Про відсутність бажання керівництва Департаменту отримувати інформацію про реальний стан із уникненням тортур і жорстокого поводження в діяльності підпорядкованих йому органів і установ свідчить те, що до переліку критеріїв ефективності діяльності системи включено лише обмежений масив даних, що аналізуються. Вищі органи керівництва Департаменту більше переймаються загальним станом іміджу системи, а не забезпеченням дотримання прав засуджених. Детальний аналіз положень КВК свідчить лише про декларування завдання попередження тортур та нелюдського або принижуючого гідність поводження з засудженими за відсутності реальних механізмів його реалізації на практиці.
26.04.2008 Олександр Букалов, голова Пенітенціарного Товариства України
Видання Указу Президента „Про Концепцію реформування Державної кримінально-виконавчої служби України” відзначено низкою характерних та небезпечних для суспільства особливостей, притаманних стилю сучасного керівництва кримінально-виконавчою системою.
20.04.2008 Ірина Яковець
Останнім часом на практиці виникають питання щодо можливості застосування до осіб, які відбувають покарання у виді виправних робіт, заміни невідбутої частини покарання штрафом, передбаченої ст. 46 Кримінально-виконавчого кодексу України (далі – КВК України). Зокрема. у деяких випадках суди, посилаючись на положення ст. 82 Кримінального кодексу України, відмовляють у застосуванні названої норми через те, що засуджений, на їх думку, або не довів своє виправлення, або не відбув визначеної частини строку покарання.
15.04.2008 Ірина Яковець
Переважна більшість засуджених звільняється з установ виконання покарань не в останній день строку покарання (як це передбачено КВК України), а тільки наступного дня. Щоб усунути несправедливу практику обчислення строків покарань різних видів, необхідно внести відповідні зміни до чинного кримінально-виконавчого законодавства.
15.04.2008 Ирина Яковец
Основаниями для отказа в условно-досрочном освобождении могут быть только обстоятельства, свидетельствующие о том, что осужденный не доказал своего исправления. При этом если наблюдательная комиссия отказывает в согласовании направления представления в суд по надуманным и не соответствующим действующему законодательству основаниям, фактически это свидетельствует о невыполнении возложенных на нее функций.
19.03.2008 Ірина Яковець
Встановлений нормативно-правовими актами Департаменту механізм захисту прав засуджених до позбавлення волі при визначенні виду установи виконання покарань не відповідає положенням Конституції України та чинного законодавства, а його невиправдана ускладненість вносить лише зайву плутанину в практичну діяльність